Bulletin Board
Attention: CF/RCMP Veterans/Members
ATTENTION CF/RCMP VETERANS/MEMBERS
One of the most important roles of the Royal Canadian Legion (RCL) is to assist members/veterans and spouses with claims and other dealings with Veterans Affairs Canada and with Legion Programmes. This is a free service to all CF and RCMP veterans, serving personnel, widow(er)s and families, not only Legion members.
The Provincial Service Officer from the Legion’s Ontario Command Service Bureau, Will Royle, is proposing to visit Orleans Branch 632, 800 Taylor Creek Drive, during the week of 12 February. The purpose of this visit is to assist veterans/families who have had problems or delays with current disability claims, to resurrect or appeal current or past claims, to start new ones, to start or get information on VIP service, to get general advice concerning benefits, etc. If you would like a meeting with Will, please contact our Branch Service Officer, Kevin Piccott, 613-841-1327, rcl632orleansservice02@gmail.com, or the Branch Manager at 613-830-9984, rcl632orleans@gmail.com.
You will be advised of a time for your interview on or before 7 February. Plan for approximately 15 minutes.
ATTENTION ANCIENS COMBATTANTS/MEMBRES DES FC/GRC
L’un des rôles les plus importants de la Légion royale canadienne (LRC) est d’aider les membres/anciens combattants et leurs conjoints dans leurs réclamations et autres transactions avec Anciens Combattants Canada et avec les programmes de la Légion. Il s’agit d’un service gratuit destiné à tous les anciens combattants des FC et de la GRC, au personnel actif, aux veuves et aux familles, et pas seulement aux membres de la Légion.
L’officier d’entraide provincial du Bureau d’entraide de la Direction de l’Ontario de la Légion, Will Royle, propose de visiter la filiale 632 d’Orléans, 800 Taylor Creek Drive, au cours de la semaine du 12 février. Le but de cette visite est d’aider les anciens combattants/familles qui ont eu des problèmes ou des retards avec leurs demandes d’invalidité en cours, de ressusciter ou de faire appel de demandes actuelles ou passées, d’en démarrer de nouvelles, de démarrer ou d’obtenir des informations sur le service VIP, d’obtenir des conseils généraux concernant avantages sociaux, etc. Si vous souhaitez rencontrer Will, veuillez contacter notre agent de service de succursale, Kevin Piccott, 613-841-1327, rcl632orleansservice02@gmail.com, ou le directeur de filiale au 613-830-9984, rcl632orleans@gmail.com.
Vous serez informé de l’heure de votre entretien au plus tard le 7 février. Prévoyez environ 15 minutes.